Sposobów na sprzedaż produktu jest wiele. Można podjąć się prezentacji słownej, która odbywa się zazwyczaj przez telefon, wysłać prezentację przedstawiającą sprzedawany towar lub odbyć profesjonalną wideokonferencję, która pozwoli pokazać produkt z każdej możliwej perspektywy i sprzedać go najlepiej, jak tylko sprzedawca potrafi.
W dobie szybkiego rozwoju technologii, rozmowa za pomocą kamery do komputera i słuchawek USB stała się niezwykle prosta. Mimo to warto wiedzieć, co zrobić (i jakie akcesoria zakupić), aby towar szybko został kupiony przez potencjalnego klienta.
Niezbędne akcesoria do prezentacji wideo, czyli nie tylko kamera do komputera
Źle dobrana kamera do komputera może pokrzyżować plany sprzedażowe. Odbiorca oczekuje, że za pomocą wideo dokładnie zobaczy dany produkt – jego kolor, kształt, fakturę (na przykład, jeśli w ten sposób sprzedawana jest odzież, co stało się w ostatnich latach niezwykle popularne za pośrednictwem mediów społecznościowych, to niezwykle istotny jest chociażby materiał). Kupujący musi obejrzeć produkt, aby wiedzieć, czego może się po nim spodziewać i czy jest on tym, którego szuka. Towar nie zostanie sprzedany, jeśli prezentacja będzie słabej jakości. Ciągłe szumy, rozmazany obraz i brak możliwości wyostrzenia obrazu, to właśnie to, co czeka kupca mało jakościowej kamery do komputera. Dlatego warto wybrać właściwe akcesoria i cieszyć się większą sprzedażą.
Równie ważne są słuchawki USB. Dają one wiele możliwości i przede wszystkim komfort rozmowy, która nie jest ciągle przerywana, nie słychać żadnych szumów, ani zbędnego hałasu. Idealne wyciszenie jest niezbędne, aby skupić się na pracy i sprzedaży oczywiście. Słuchawki USB powinny być zawsze pod ręką, szczególnie w miejscach, gdzie wideo prezentacje i konferencje odbywają się codziennie. Nie ma potrzeby, aby cały dział czy domownicy słyszeli rozmowę biznesową. Wystarczy założyć słuchawki USB i cieszyć się wysoką jakością odbieranego dźwięku.
Właściwe tło produktu
Prezentowany towar powinien znajdować się w odpowiednim miejscu. Jeśli jest to lekki lub mały przedmiot, to dobrym rozwiązaniem będzie zakup tła białego, lub w innym pasującym kolorze. Można wtedy zaprezentować produkt na neutralnym tle, co wpłynie na jego wizualny odbiór przez zainteresowanego kupca. Pokazywanie towaru na tle innych przedmiotów lub magazynu może być strzałem w kolano. Odbiorca nie skupi się na danym przedmiocie, tylko będzie interesował się tym, co znajduje się za nim.